S/Y Thaleia

Etusivulle

Kolme kertaa Kea - Kithnos kierros

La 5.6.

Veneelle Olympic Marinassa Jaska, Kirsti, Jukka ja Maria. Virkistävä sadekuuro ennen veneelle tuloa pakotti ottamaan tervetuliais-OUZOt sataman kuppilassa. Illalla ihailimme TALL SHIP RACE aluksia Lavrionissa ja söimme pirun kallista, mutta hyvää kalaa rantabulevardin varrella.

Su 6.6.

Aamulla bunkraukset ja sitten merelle kevyessä tuulessaja aurinkosessa säässä kohti Loutraa. Kylkikiinnitys sataman pohjukkaan kalastajaveneiden väliin. Illalla Sofranossa taas mainiot eväät.

Ma 7.6.

Käytiin tervehtimässä paikallisen "Supermarketin" vanhaa rouvaa ja sitten merelle lillumaan. Iltapäivällä ankkuriin Ayios Stefanosin lahdelle. Taverna mäellä innokkaan isännän palvelemana tarjosi taas hyvät iltaeväät ym. ohjelmaa.

Ti 8.6.

Pääasiassa konella ajellen Sandbaarille ankkuriin. Lahdella 9 venettä, 8 eri perälippua. Kanada, Norja, Italia, Saksa, Ranska, Sveitsi (2 venettä), Venäjä ja vielä yksi Britti meidän lisäksi. Venäläinen oli ainoa vuokravene. Kokeiltiin myös Gin Pennant-viiriä, mutta saatiin nauttia ginit yksin. Illalla syötiin maissa.

Ke 9.6.

Vaihtelevassa säässä Ormos Polaisiin ("Afroditen temppelilahdelle") ankkuriin. Raunioiden katselua ja ruokailu veneessä. Lahtea vartioi itse Zeus.

To 10.6.
Kevyttä purjehdusta Ormos Kaviaan ja jälleen ankkuriin. Kokeiltiin perämoottoria ja hyvin toimi. Rannassa oltiin juuri valmistautumassa tämän kauden avajaisiin. Kohtuullinen ruoka, vaikkei mikään tyypillinen taverna vaan pikemminkin lomakylän ravintola.

Pe 11.6.
Koneella ja purjein vuorotellen Olympic Marinaan.

La 12.6.
Jukka ja Maria alukselta. Bunkrausta Lavrionissa ja iltapäivällä koneella Vourkariin ankkuriin. Käytiin rannassa syömässä.

Su 13.6.

Koneella Ormos Polaisiin. Seurana pari kalastajavenettä ja illalla seurattiin rannalla tapahtunutta kadonneitten vuohien metsästystä.

Ma 14.6.
Pieni pätkä purjein ja sitten peilityynessä koneella Aios Stefanosiin ankkuriin. Tutussa Tavernassa iltaeväät.

Ti 15.6.
Koneella Loutraan. Normaali paikotus perä edellä. Sofranossa saimme runsaasti huomiota kun paikalla oli eräs rouva, joka oli ollut huhtikuussa paikalla kun poikkesimme siellä veneen siirtomatkalla Samokselta Olympic Marinaan.

Ke 16.6.

Lämpöä piisaa, 37C. Pääasiassa koneella Sandbaarille ankkuriin. Yöksi Ormos Kolonan lahdelle. Rannan Tavernassa "very very local white wine" ja porsasta.

To 17.6.
Metallien kiillotusta aamupäivällä. Klo 12.00 vierailulle tuli Trelleborgissa asuva pappa joka majailee kesäisin hiekkarannan keskellä olevassa talossa. Tuliaisina oman pihan tomaattia ja kurkkua sekä paikallista Fetaa. Iltapäivällä reipaassa tuulessa kryssien Ormos Spathiin ankkuriin. Rannalla kallista, mutta hyvää ruokaa.

Pe 18.6.

Aamupäivällä runsaassa tuulessa kryssien kierrettiin Kean pohjoiskärki ja sitten tuulen tyyntyessä koneella Vourkariin ankkuriin.

La 19.6.

Purjein ja koneella Olympic Marinaan. Veneen siivous ja bunkraus ja uutta miehistöä alukselle. Pontus, Jaana, Aleksandra ja Anna.

Su 20.6.

Purjehdittiin Vourkariin. Ensin ankkuriin, ja tuulen voimistuttua siirryttiin rantalaituriin.

Ma 21.6.
Pääosin purjehtien Aios Stefanoksen lahdelle ankkuriin. Lahdella myös Vaasalaisporukan vuokrakatamaraani.

Ti 22.6 .
Runsasta pulikointa ja vesileikkejä aamupäivällä. Iltapäivällä siirryttiin Loutraan. Luvassa ripeämpää tuulta ja satama täynnä. Lopulta muutaman merimiestempun jälkeen pääsimme 60 jalkaisen vuokraveneen kylkeen sataman sisääntulolaiturin ulkopuolelle.

Ke 23.6.
Purjeilla tuulessa ja mainingissa Ormos Polais-lahdelle ankkuriin.

To 24.6.
Aamupäivällä tutustuminen temppelin raunioihin. Iltapäivällä Sanbarille ankkuriin ja uimaan. Illalla ankkuriin Ormos Kolona-lahden perälle ankkuriin. Yöllä pari mahtava ukkosta ja tosi rankkaa sadekuuroa. Tulipahan kerrankin vene spuulattua kunnolla.

Pe 25.6.
Aamulla siirryttiin taas Sandbarille ankkuriin. Yöllä oli yksi särkän ulkopuolella ollut vene siirtynyt puoliksi hiekkasärkälle. Seurattiin sen irroitusyrityksiä. Päivällä kokeiltiin Thaleian juhlaliputusta Juhannuksen kunniaksi. Iltapäivällä siirryttiin Olympic Marinaan ja tankattiin vene.

La 26.6.
Siivottin vene ja otettiin Matti Salo miehistöineen vastaan ja vaihdettiin kuulumiset asianmukasin menoin.